Om merapi.nl goed te laten functioneren maken we gebruik van cookies.
Merapi uses cookies to function properly.
Pour que merapi.nl fonctionne correctement, nous utilisons des cookies.
Bekijk hier ons cookiebeleid
View our cookie policy here
Regardez ici notre politique en matière de cookies
X
Wilt u op de hoogte blijven?
Eén keer per maand versturen wij onze nieuwsbrief met updates, informatie en inspiratie over onze
Indonesië reizen. Vul uw naam en emailadres in en we houden u op de hoogte.
Dank voor het welkom. Wij kijken terug opeen prima georganiseerde reis naar Papua, die aan al onze verwachtingen heeft voldaan. De gidsen en chauffeurs waren overal punctueel op tijd en zeer behulpzaam. Geen moeite was hen teveel om onze vragen te beantwoorden.
Dat Theo onze gids was vanaf Sorong was een verrassing, temeer omdat hij ook enkele maanden eerder naar Teminabuan bleek te zijn geweest. Ook bleek hij een enthousiast hobby fotograaf, die ons een groot aantal leuke foto¹s heeft bezorgd; dat is een bonus punt.
De gids in Hollandia, Angel, heeft zich zeer ingespannen om op basis van een aantal oude foto¹s alle plekken terug te vinden. Daarmee hebben we een aantal extra onvergetelijke ervaringen opgedaan. Maar ook Metou en Pamous (ja hij was er toch een dag bij) evenals een aantal locals waren zeer informatief en fijne gidsen.
Wat betreft de reis en de accommodaties hebben we geen kritiek, wel een aantal aanbevelingen. 1. Van het voormalige KLM hotel in Biak, nu Asana hotel, noemt u in het reisvoorstel van 9-9-2018 onder accommodaties: Het restaurant is een Michelin ster waard. Nou niet dus, er is een eetzaal, we konden er nauwelijks lunchen en niet dineren. Onderweg hebben we vaak beter gegeten. 2. Wat betreft de day-stay in Jakarta is het van belang er op te wijzen dat de bagage wordt door gelabeld naar de eindbestemming. Je hebt dus in het hotel niets om je op te frissen of te verkleden, als je dit niet vooraf in je handbagage hebt gestopt. 3. De vlucht van Jayapura naar Sorong met Sriwijaya Air gaf ondanks uw positieve bevestiging een probleem met de bagage, we moeste bijbetalen. Het personeel sprak geen woord Engels, maar dankzij een andere Nederlandse reizigster, die vloeiend Indonesisch sprak, is het toch goed gekomen. Zij heeft ook geholpen een zitplaats met extra beenruimte te regelen. Daarvoor moest je naar een ander kantoortje en tegen betaling ging dat. Al met al bijna een uur oponthoud. 4. Tenslotte, we zijn in Sorong naar een vogelpark geweest. Een absolute afrader, slecht onderhouden, 1 paradijsvogel in een hok op afstand. Apen in te kleine hokken, vuil en dieronwaardig.
We kijken terug op een fijne reis. Hartelijk dank daarvoor.